Laast was ik op zoek naar een extra kabeltje om m’n iPod te verbinden met een computer (USB), zodat ik op meerdere werkplekken niet telkens hoef te zoeken naar dit kabeltje. Ik liep een dichtbijzijnde roodgekleurde electronica gigant binnen (mm, welke zou dat zijn?) om tot m’n schrik te concluderen dat zo’n kabeltje, van ongeveer 1 meter, maarliefst 19,99 euro kost. 19,99 euro!!!
Enfin, toen ik weer bijkwam, en zij (rood shirt, lang blond haar) me met een schone witte zakdoek koelte toewuifde, voelde ik me teleurgesteld en verslagen. Nadat ik afscheid van haar had genomen en ik een appledoosje in m’n hand voelde branden, zag ik bij toeval op m’n lijdensweg naar de kassa’s nog een verglijkbaar kabeltje van een b-merk liggen, voor de meeneemprijs van 12,99. Natuurlijk is 12,99 nog veel te veel voor zo’n &$#%# kabeltje, maar het verbaaste me dat zo’n iPod kabeltje nog eens 7 euro duurder is.
Bij de kassa’s merkte dat ik weer een glimlach op m’n gezicht kreeg, toen ik me realiseerde dat ik door de keuze voor het b-merk, geen bijdrage had geleverd aan het appeltje voor de dorst van Steve Jobs.
Dus Steve, als je dit leest: Je iPod accessoires zijn veel te duur!
Tjah, bij veel van dit soort dingen wordt op de ‘aftermarket’ het meest verdient. Monitoren maken ze absoluut net zoveel winst op als kabeltjes. Triest maar waar.
Overigens kan je natuurlijk ook een ander merk muziekspeler kopen?